Veel gestelde vragen

Staat u vraag er niet bij ? Stuur ons dan gerust een bericht.

Wat zijn de verzendkosten?

Laptop Replace hanteert een laag standaard verzend tarief van € 3,95 inclusief BTW per bestelling.
Wanneer je bestelling hoger dan € 100,- inclusief BTW bedraagt dan nemen we de verzendkosten geheel voor onze rekening. Vanaf € 100 wordt je bestelling dus gratis geleverd.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Verzenden, bezorgmoment, traceren

Laptop-Replace verstuurt met PostNLOp werkdagen vóór 21:00 uur besteld, de volgende dag in huis
Bestelt u op werkdagen voor 21:00 uur* dan hebt u uw bestelling de volgende dag in huis.

Dit is het geval bij 98% van de zendingen, maar is niet voor 100% gegarandeerd. Laptop-Replace kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor vertraagde leveringen.

Géén verzendkosten bij bestellingen boven € 100,-

Bij bestelling ter waarde van € 100,- incl. BTW is uw Laptop-Replace verzending geheel gratis. Bij bestellingen onder € 100,- berekent Laptop-Replace € 3,95 incl. BTW verzendkosten.

Bezorgmoment
Laptop-Replace verstuurt uw pakket binnen Nederland en België met PostNL. Ook de gerepareerde toestellen sturen wij met Post NL retour naar u. Pakketten voor Duitsland worden via DHL verstuurd.

De overkomstduur is gemiddeld één werkdag binnen Nederland, België en Duitsland. Het precieze tijdstip waarop de chauffeur uw bestelling komt afleveren is niet exact te bepalen.

Wanneer u niet aanwezig bent op het afleveradres

Pakketten worden door PostNL twee achtereenvolgende (aflever)dagen afgeleverd. Mocht de tweede afleverpoging nog niet slagen, dan kunt u het pakket vanaf de volgende werkdag afhalen bij de PostNL afhaallocatie (meestal een postkantoor of een postagentschap) in uw buurt. Er is altijd zo’n locatie dicht bij u in de buurt, dus u hoeft er geen lange afstanden voor te rijden. Bovendien heeft u ruim de tijd om uw pakket op te halen, want het blijft daar 3 weken beschikbaar voordat het wordt teruggestuurd.

Voordelen van PostNL

  • Géén verzendkosten, gratis bezorging in de Benelux voor orders
    boven € 100,- (incl. BTW)
  • PostNL bezorgt ook op postbusadressen.
  • Zaterdaglevering mogelijk (echter niet gegarandeerd).
  • Door uw eigen ervaring met PostNL kunt u inschatten op welk tijdstip u de bezorging kunt verwachten.
  • Na twee onsuccesvolle afleverpogingen kunt u het pakket ophalen bij de PostNL afhaallocatie in uw buurt. Daar blijft uw pakket maar liefst 3 weken beschikbaar.

Afleverschema PostNL zakelijk 

Uw pakket wordt overdag bezorgd door PostNL. Lukt de eerste bezorgpoging niet, dan treft u een bericht aan in uw brievenbus en wordt een tweede bezorging aangekondigd op de volgende (aflever)dag. Als de aflevering dan nog niet is gelukt, kunt u uw pakket afhalen bij het PostNL agentschap in uw buurt. PostNL kan uw pakket ook op een postbusadres leveren. Let op! Dit zijn streeftijden, die niet voor 100% kunnen worden gegarandeerd.

Besteld 1e bezorging* 2e bezorging*
Maandag voor 21:00u Dinsdag 09:00 – 17:00u Woensdag 09:00 – 17:00u
Dinsdag voor 21:00u Woensdag 09:00 – 17:00u Donderdag 09:00 – 17:00u
Woensdag voor 21:00u Donderdag 09:00 – 17:00u Vrijdag 09:00 – 17:00u
Donderdag voor 21:00u Vrijdag 09:00 – 17:00u Zaterdag 09:00 – 17:00u
Vrijdag voor 21:00u Zaterdag 09:00 – 17:00u Maandag 09:00 – 17:00u
Zaterdag / zondag* Dinsdag 09:00 – 17:00u Woensdag 09:00 – 17:00u

* PostNL bezorgt dagelijks ook nog later dan 17:00u, maar zakelijke klanten zullen vóór dit tijdstip beleverd worden.

Feestdagen
Op onderstaande nationale feestdagen is ons magazijn de gehele dag gesloten. Wanneer je op deze dagen bestelt, wordt jouw bestelling twee dagen daarna bezorgd. Ook wordt er op deze dag zelf niet bezorgd.

  • Nieuwjaarsdag (1 januari)
  • 1e Paasdag
  • 2e Paasdag
  • Koningsdag
  • 1e Pinksterdag
  • 2e Pinksterdag
  • Hemelvaartsdag
  • 1e Kerstdag (25 december)
  • 2e Kerstdag (26 december)

Op sommige feestdagen zijn we op aangepaste tijden open. Wanneer je op die dagen vóór onderstaande tijden bestelt, heb je jouw bestelling de eerstvolgende werk- of zaterdag binnen.

  • Kerstavond (24 december) tot 16:00 uur
  • Oudejaarsdag (31 december) tot 16:00 uur

Pakket traceren

Nadat u een order heeft ingegeven, zult u per e-mail een orderbevestiging ontvangen van Laptop-Replace met daarin een link naar de statuspagina van uw bestelling. Op deze overzichtspagina treft u alle handelingen aan zoals die met uw bestelling zijn verricht.
Tijdens de verwerking van uw order ontvangt u diverse e-mails waarin de statuswijziging wordt gemeld. En ook uw orderstatuspagina blijft steeds up-to-date; u kunt hierop dus altijd de meest actuele status van uw bestelling zien.
Is uw orderstatus “verzonden”? Alle pakketten krijgen bij PostNL een barcode. Tijdens het verwerkingsproces bij PostNL wordt deze barcode verschillende malen gescand, zodat u op uw orderstatuspagina kunt zien waar uw pakket zich bevindt.
Attentie! De registratie van de verzendstatus bij PostNL vergt enige verwerkingstijd. Als u vandaag heeft besteld, dan worden na 20:00u de track en trace gegevens zichtbaar op de PostNL site.

Is de barcode niet bekend? Wij informeren u graag per e-mail of per telefoon.

Geldt het herroepingsrecht?

Geldt het herroepingsrecht?

Alle webwinkels melden wel iets over het herroepingsrecht, maar wat houdt het eigenlijk in en wat mag je doen in de bedenktijd? Laptop-replace houdt zich graag aan de wettelijke bepalingen.

Het herroepingsrecht zorgt ervoor dat je 14 dagen de tijd hebt om af te zien van je online aankoop. Dit moment gaat in op de dag dat je het product ontvangt. Je hebt dus eigenlijk 14 dagen de tijd om te bepalen of je het product wil houden of dat je het liever terug wilt sturen.

Uitzonderingen
Het herroepingsrecht geldt niet voor op maat gemaakte producten of producten die snel bederven. Deze en sommige andere producten zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Wat mag je doen met het product in de bedenktijd?
In deze periode van 14 dagen mag je het product uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het wil houden. Een handige stelregel is bedenken wat je in de fysieke winkel met het product zou kunnen doen. In een fysieke winkel kun je geen koffie zetten met een koffieautomaat en geen wasje draaien in de machine. Ook kun je zogenaamde blisterverpakkingen van bijvoorbeeld batterijen niet openen. Maar je kunt wel een rondje lopen op je nieuwe schoenen of een jas passen.

Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te beoordelen of je het wilt houden, dan levert dit waarschijnlijk een waardevermindering op. Laptop Replace mag deze kosten bij jou in rekening brengen. Dat is niet meer dan terecht.
Tip: ga ook voorzichtig met de verpakking om en houd er rekening mee dat we het product weer kunnen verkopen.

Afzien van aankoop?
Als je het product niet wil houden, dien je dit binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen aan de verkoper te melden. Je kunt dit doen door het ‘RMA-formulier’ te gebruiken (Return Merchandise Authorization). Dit formulier kan via onze webshop ingevuld worden. Kijk bij onze klantenservice pagina voor de procedure of vraag het ons per mail of telefonisch.
Nadat je de herroeping hebt gemeld, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.

Welke kosten krijg ik terug?
Als je de volledige bestelling retour stuurt, dan krijg je de kosten van de bestelling én de initiële verzendkosten teruggestort. Dit bedrag ontvang je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen nadat we het product hebben terugontvangen.
Als je een of meerdere artikelen uit een grotere bestelling houdt, dan krijg je alleen de kosten van het geretourneerde product terug, niet de verzendkosten.
Je betaalt zelf de kosten van de retourzending. In bepaalde gevallen waarbij ons iets te verwijten valt zullen we altijd coulance aanhouden, neem daarvoor contact met ons op.

Laptop reparatie - hoe werkt het?

Laptop Replace repareert ook laptops, vooral gebroken schermen maar ook andere defecten worden gerepareerd. We hebben hiervoor een speciale pagina waar u uw defecte laptop kan aanmelden. Klik hier voor meer informatie.

Hoe is de garantie geregeld?

Garantie op producten
Als koper heeft u recht op een deugdelijk product, dat u binnen de gestelde garantietermijn normaal moet kunnen gebruiken. Laptop-Replace verleent garantie op alle producten, waarbij de garantietermijnen uiteenlopen. Indien het geleverde product defect raakt binnen de garantieperiode, kunt u een beroep doen op de garantie. Laptop-Replace zal bij een – na inspectie geconstateerd – defect uw product repareren of vervangen door een nieuw of andere product.

Heeft u binnen de gestelde garantietermijn een probleem met een product van Laptop-Replace? Neem dan contact op met onze klantenservice, via e-mail klantenservice@laptop-replace.nl of via telefoon (040 369 0110). Wij zullen dan zorgen voor een adequate, snelle en correcte afhandeling van uw probleem.

Op de garantiebepaling gelden onverminderd de rechten en vorderingen die de wet aan de koper toekent.

Uitzonderingen en beperkingen
De garantie is niet van toepassing indien de mankementen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of indien de goederen door anderen dan Laptop-Replace zijn gewijzigd of worden onderhouden.
Defecten veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie.
Indien de koper een product naar Laptop-Replace op wil sturen, verzoekt Laptop-Replace de koper hiervan eerst telefonisch (040 369 0110) of via e-mail (klantenservice@laptop-replace.nl) melding te doen. Pakketten zonder vermelding van klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd.

Let op!
Een garantiegeval wordt anders behandeld dan een RMA (Return Merchandise Authorization). Een RMA zending verloopt geheel via de website.
Zie daarvoor onze pagina RMA.

Je bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar Laptop-Replace. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering van Laptop-Replace.
Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot hernieuwing of verlenging van de garantieperiode.
De garantie geldt alleen voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij wederverkoop.
Vermindering van de accucapaciteit door continu gebruik wordt niet gedekt door de garantie. Een batterij die na 12 maanden 75% van haar oorspronkelijke capaciteit bevat, wordt beschouwd als normaal en kan daarmee niet onder garantie worden vervangen.
Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of incorrect opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door Laptop-Replace geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik. Laptop-Replace aanvaardt in geen geval aansprakelijkheid ten aanzien van vervolgschade, inclusief persoonlijk letsel, verlies van inkomsten, verloren data of enige andere incidentele of indirecte schaden, veroorzaakt door onoordeelkundige installatie of gebruik van haar producten of door installatie of gebruik van apparatuur die is veranderd, beschadigd of op verkeerde wijze is gebruikt.

Kabelbreuk

Voor kabelbreuk gelden bijzondere garantiebepalingen.
In geval van originele merkkabels/adapters en compatible kabels/adapters wordt in geen enkel geval garantie verleend op kabelbreuk.
Alleen indien u een Yanec kabel/adapter bezit, kunt u bij een kabelbreuk die aantoonbaar niet van buitenaf is ontstaan en dus alleen inwendig is een beroep doen op garantie. Zichtbare schade aan uw kabel valt bij Yanec evenmin onder garantie.